Grundat av företagare, precis som du.

Om Star Business Awards.

Årets främsta företag utnämns genom Star Business Awards. Vi lyfter fram presterande företag, hyllar entreprenörer och delar ut utmärkelser.

En utmärkelse till företag

Att driva företag är kan vara en utmanande resa som kantas av svårigheter och utmaningar på vägen. Star Business Award syftar till att uppmärksamma och hylla de företag som trots utmaningar lyckas bygga upp och driva en framgångsrik verksamhet.

Star Business Awards grundades av entreprenörer som vill hylla och lyfta fram företagare i landet. Samtidigt visa upp vilka företag som är av kvalité både ekonomiskt men även genom innovation och nytänkande. Med det sagt blev idé till verklighet och här är vi idag.

Vi hämtar in data

Datan för våra analyser hämtas in. Där vi får tillgång till finansiella rapporter, branschspecifika insikter och aktuell information om marknadstrender. Denna data hjälper oss att göra noggranna och informerade bedömningar av företagets prestationer.

Vi kvalificerar

Genom datan tar vi sedan fram ett bedömningsunderlag. Detta underlag jämför vi sedan med företag i samma branscher för att bedöma prestation, ranking och händelser som sticker ut. 

Vår analys

Vi analyserar främst företagets bokslutsposter som möter omsättning och lönsamhet. Det kan även göras bedömningar inom företagets varumärke, strategiska beslut eller satsningar som gjorts under året.

Våran analys

Se hur vi analyserar

Vinnare

Se hur vi analyserar

Våran analys

Se hur vi analyserar

Våran analys

Se hur vi analyserar

Våran analys

Se hur vi analyserar

Boknings- och avbokningsvillkor för Star Business Awards Galan 2025

1. Allmänt

Genom att boka biljett till Star Business Awards Galan den 25 oktober 2025 i Sundsvall godkänner du följande villkor. Dessa villkor gäller för alla biljetter som säljs via vår webbplats eller genom våra auktoriserade återförsäljare.

2. Bokning och betalning

  • Bokningen är bindande från det att betalning har mottagits.
  • Biljetter är personliga men kan överlåtas till annan person efter skriftlig kontakt med arrangören senast 7 dagar före evenemanget.
  • Betalning sker via fakturering.

3. Avbokningsvillkor

  • Vid avbokning senast 30 dagar före evenemanget (senast den 25 september 2025) återbetalas hela biljettpriset.
  • Vid avbokning efter den 25 september 2025 sker ingen återbetalning.
  • Avbokning ska alltid göras skriftligen via e-post till [email protected]

4. Inställt eller flyttat evenemang

Om evenemanget ställs in återbetalas hela biljettpriset.

Om evenemanget flyttas till ett nytt datum gäller biljetten till det nya datumet. Om du inte kan delta på det nya datumet, kontakta oss inom 14 dagar efter att det nya datumet meddelats för återbetalning.

5. Force Majeure

Arrangören är inte ansvarig för inställt eller ändrat evenemang på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, myndighetsbeslut, pandemier eller liknande händelser.

6. Övrigt

  • Eventuella allergier eller särskilda kostbehov ska meddelas senast 14 dagar före evenemanget.
  • Arrangören förbehåller sig rätten att göra ändringar i programmet.

Tryckt dipblom

Diplomet hänger eller ställer ni i receptionen, kontoret eller i butiken. Det är en utmärkelse till både ledning och personal och något ni stolt kan visa upp för besökare och kunder. Diplomet kommer i en träram och i fint tryckt papper.

Digitalt sigill

Det digitala sigillet visar ni upp på hemsidan, sociala medier och i er mail signatur för att ni har utmärkt er i branschen. Sigillet är specialdesignat för ert företag. Sigillet kommer som PDF i två olika versioner med och utan företagsnamn och org.nr.